Onze passie
Van het eerste ontwerp tot de verzending
Vijf-, zeven- of een multispakenwiel? Cross-spaken of dubbele spaken? "Het belangrijkste is passie," legt hoofdontwerper Christian Haderer van AEZ uit. "Sinds mijn tienerjaren ben ik gepassioneerd over twee dingen - auto's en design," zegt de ontwerper. Als fabrikant van veiligheidsrelevante componenten voor auto's is passie een van de belangrijkste pijlers bij AEZ. Dit "levensmotto" wordt weerspiegeld in alle ontwikkelingsstappen, van de eerste schets tot het eindproduct.
AEZ productie“Made in Germany”
Tijdens het hele productieproces worden alle lichtmetalen velgen continu getest volgens de hoogste kwaliteitscriteria voor maatnauwkeurigheid, materiaalhomogeniteit, oppervlakteconditie, dichtheid en visuele gebreken. Nieuwe ontwerpen en wielontwikkelingen worden door de TÜV Oostenrijk en de TÜV Nord geïnspecteerd op maximaal draagvermogen voorafgaand aan de goedkeuring van de productie.
Essentiële stappen met de hand gemaakt
Ondanks een hoge mate van automatisering is de menselijke factor essentieel in het complexe productieproces van AEZ-velgen. De vervaardiging van lichtmetalen wielen wordt uitgevoerd door lage druk gieten waarbij vloeibaar aluminium met behulp van een buis van het onderste deel in de permanente mal - de randmal - wordt geperst. Dit wordt gevolgd door de precieze verwijdering van ribbels in een nabehandelingsstap die volledig met de hand wordt uitgevoerd. De volgende stap worden boutgaten en de klepboring voor de luchtklep gevormd.
SR3 verf
De afkorting staat voor “Salt Resistant'' (Zoutbestendig) terwijl het nummer verwijst naar het 3-laags proces - grondlaag, verflaag, afwerklaag. De primer is altijd een ultra harde poederverf in zwart of lichtgrijs, elektrostatisch aangebracht en vervolgens gedurende 45 minuten bij 210 ° C "gebakken". Als de werkelijke "kleurendrager" wordt een moderne natte coating aangebracht bij ongeveer 180 ° C. Als een transparante afdichting en eerste verdedigingslinie tegen invloeden van buitenaf is premium blanke lak de finishlaag.
Georganiseerde chaos
Het is 49 meter breed, 100 meter lang en 24 meter hoog, en binnenin is er pure chaos. We hebben het over het hightech high-bay magazijn van de ALCAR Group in Balve, Noord-Rijnland-Westfalen, Duitsland. Hier wachten maximaal 700.000 wielen voor personenauto's om te worden verzonden naar handelspartners in heel Europa. Dat is onze passie.
Our passion. Your wheel.